Despre Fanta
Page 1 of 1 • Share
Fanta este un brand global de băuturi răcoritoare carbogazoase cu aromă fructe deținut de The Coca-Cola Company. În lume există peste 90 de astfel de arome, dar majoritatea sunt disponibile doar local.
Fanta a debutat pe piața românească în anul 1993 cu Fanta Orange (Fanta de portocale). La scurt timp după lansare, Coca-Cola a lărgit gama prin introducerea aromei de lămâie, pe piață apărând „sora mai mică” a băuturii denumită Fanta Lemon.
În 1999, al treilea tip de băutură și-a făcut apariția: Fanta Pink — grapefruit ușor amăruie, cu gust de grapefruit roz care s-a bucurat de o popularitate mare în rândul adulților. În 2001, Fanta a venit cu o nouă aromă, Fanta Fructe de pădure, iar în 2002, o mulțime de clipuri publicitare anunțau noua Fanta Madness cu gust de struguri. La scurt timp a apărut și Fanta Shokata cu aromă de soc. Între timp Fanta Pink — grapefruit a fost retrasă, iar la scurt timp Fanta Fructe de pădure a dispărut de asemenea.
În vara anului 2003 a fost lansată Fanta Latina cu un gust ușor tropical ca ediție limitată, și tot în același an a fost lansată și Fanta Cinnamon Rum cu aromă de scorțișoară ca ediție limitată de Crăciun, ambele retrase la scurt timp după terminarea sezoanelor respective.
În 2004 a fost reintrodusă Fanta Fructe de pădure. În 2005 o nouă aromă a fost introdusă, Fanta Cherry, cu aromă de cireșe și gust acrișor puternic.
Tot în 2005 a fost lansată marea campanie Fanta Bamboocha care consta într-un concurs cu premii instant, ca sticle de Fanta Orange ambalate special, cu o aromă puțin mai puternică.
Fanta Cherry a fost apoi retrasă și înlocuită de Fanta Mango Beat în 2006, tot în perioada respectivă fiind retrasă și Fanta Fructe de pădure.
În anul 2007, în cadrul campaniei mondiale Fanta World, în România a fost relansată Fanta Grapefruit sub denumirea de Fanta World Thailanda în ediție limitată și retrasă odată cu încheierea campaniei la nivel global.
Din februarie 2008, Coca-Cola, după lansarea băuturii Coca-Cola Zero, a introdus pe piață și Fanta Orange Zero, denumită mai simplu Fanta Zero.
Evenimente recente
În 2009, Fanta Mango Beat a fost retrasă odată cu întoarcerea Fantei Shokata, fiind înlocuită de aceasta.
În aprilie 2010 a fost introdusă în cadrul campaniei Fanta World, Fanta World Africa de Sud "Fructe neîmblânzite" cu aromă de mure și zmeură (conține suc de mere, dar nu se menționează în descrierea produsului de pe spatele ambalajului, doar în lista de ingrediente). Acest sortiment are o ușoară variație, dar în general poate fi ușor recunoscut gustul Fanta Fructe de pădure care a fost retrasă în jurul anului 2006.
La ora actuală, Fanta este disponibilă după cum urmează:
Fanta Orange (Fanta)
Fanta Lemon
Fanta Madness
Fanta Orange Zero (Fanta Zero)
Fanta Shokata
Fanta World Africa de Sud - Fructe Neîmblânzite
Fanta în lume
În România, Macedonia, Bosnia și Herțegovina și încă alte câteva țări, există „Fanta Shokata” (un joc de cuvinte între cuvântul „soc” și „shock”, „șoc” în română) bazată pe extractul din flori de soc, tradiționale în România (numită socată), Macedonia, Bosnia și Herțegovina și alte țări balcanice. În Elveția, fructele locale, coacăzele, sunt folosite la producerea băuturii. Arome identice au nume diferite în țări diferite. Clasica Fanta Orange a fost redenumită în „Fanta Funky Orange” în 2003 în unele țări.
Fanta este brandul secundar introdus imediat după cel principal, Coca-Cola, și urmat de Sprite, brandul al treilea al companiei.
Fanta a debutat pe piața românească în anul 1993 cu Fanta Orange (Fanta de portocale). La scurt timp după lansare, Coca-Cola a lărgit gama prin introducerea aromei de lămâie, pe piață apărând „sora mai mică” a băuturii denumită Fanta Lemon.
În 1999, al treilea tip de băutură și-a făcut apariția: Fanta Pink — grapefruit ușor amăruie, cu gust de grapefruit roz care s-a bucurat de o popularitate mare în rândul adulților. În 2001, Fanta a venit cu o nouă aromă, Fanta Fructe de pădure, iar în 2002, o mulțime de clipuri publicitare anunțau noua Fanta Madness cu gust de struguri. La scurt timp a apărut și Fanta Shokata cu aromă de soc. Între timp Fanta Pink — grapefruit a fost retrasă, iar la scurt timp Fanta Fructe de pădure a dispărut de asemenea.
În vara anului 2003 a fost lansată Fanta Latina cu un gust ușor tropical ca ediție limitată, și tot în același an a fost lansată și Fanta Cinnamon Rum cu aromă de scorțișoară ca ediție limitată de Crăciun, ambele retrase la scurt timp după terminarea sezoanelor respective.
În 2004 a fost reintrodusă Fanta Fructe de pădure. În 2005 o nouă aromă a fost introdusă, Fanta Cherry, cu aromă de cireșe și gust acrișor puternic.
Tot în 2005 a fost lansată marea campanie Fanta Bamboocha care consta într-un concurs cu premii instant, ca sticle de Fanta Orange ambalate special, cu o aromă puțin mai puternică.
Fanta Cherry a fost apoi retrasă și înlocuită de Fanta Mango Beat în 2006, tot în perioada respectivă fiind retrasă și Fanta Fructe de pădure.
În anul 2007, în cadrul campaniei mondiale Fanta World, în România a fost relansată Fanta Grapefruit sub denumirea de Fanta World Thailanda în ediție limitată și retrasă odată cu încheierea campaniei la nivel global.
Din februarie 2008, Coca-Cola, după lansarea băuturii Coca-Cola Zero, a introdus pe piață și Fanta Orange Zero, denumită mai simplu Fanta Zero.
Evenimente recente
În 2009, Fanta Mango Beat a fost retrasă odată cu întoarcerea Fantei Shokata, fiind înlocuită de aceasta.
În aprilie 2010 a fost introdusă în cadrul campaniei Fanta World, Fanta World Africa de Sud "Fructe neîmblânzite" cu aromă de mure și zmeură (conține suc de mere, dar nu se menționează în descrierea produsului de pe spatele ambalajului, doar în lista de ingrediente). Acest sortiment are o ușoară variație, dar în general poate fi ușor recunoscut gustul Fanta Fructe de pădure care a fost retrasă în jurul anului 2006.
La ora actuală, Fanta este disponibilă după cum urmează:
Fanta Orange (Fanta)
Fanta Lemon
Fanta Madness
Fanta Orange Zero (Fanta Zero)
Fanta Shokata
Fanta World Africa de Sud - Fructe Neîmblânzite
Fanta în lume
În România, Macedonia, Bosnia și Herțegovina și încă alte câteva țări, există „Fanta Shokata” (un joc de cuvinte între cuvântul „soc” și „shock”, „șoc” în română) bazată pe extractul din flori de soc, tradiționale în România (numită socată), Macedonia, Bosnia și Herțegovina și alte țări balcanice. În Elveția, fructele locale, coacăzele, sunt folosite la producerea băuturii. Arome identice au nume diferite în țări diferite. Clasica Fanta Orange a fost redenumită în „Fanta Funky Orange” în 2003 în unele țări.
Fanta este brandul secundar introdus imediat după cel principal, Coca-Cola, și urmat de Sprite, brandul al treilea al companiei.
Similar topics
Create an account or log in to leave a reply
You need to be a member in order to leave a reply.
Page 1 of 1
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum