Cum sa iti intretii masina in timpul iernii
Page 1 of 1 • Share
1. Düzele de spalare trebuie reglate si curatate.
Doar stergatoarele nu au nici o sansa in fata geamurilor murdare. In cazul autoturismelor mai vechi, düzele adesea spritzuie prea putina apa, motiv pentru care acestea pot fi inlocuite cu unele noi, care chiar daca sunt de alt tip, pot fi usor adaptate. Merita deasemenea sa fie schimbate si conductele de alimentare, care pot fi procurate la metru de la magazinele DIY (Praktiker, Brico Store, s.a.), si in unele cazuri, chiar si schimbarea pompei de alimentare. Aceste schimbari vor asigura un jet de apa corespunzator pe parbriz.
2. Incalzirea lichidului pentru parbriz
Apa calda pe timpul iernii prezinta doua avantaje importante: puterea de curatare a aditivilor de curatare creste semnificativ si dezghetarea parbrizului se petrece considerabil mai rapid. Sistemele simple folosesc in acest scop un motor. Un incalzitor electric livreaza chiar si dupa cateva secunde apa calda. Alte variante: düze incalzite sau vas de alimentare cu pre-incalzire. Costuri de montaj: aprox. 170 EUR.
3. Curatarea geamurilor
Nicotina sau evaporarea apei din materialele plastice (scaune, mochete, etc.) cauzeaza depuneri unsuroase pe partea interioara a geamurilor. Rezultat: la apusul/rasaritul soarelui sau in cazul sofatului pe timp de noapte, vizibilitatea este serios afectata. In cazul unei curatari interioare dar si exterioare, se curata intai in jurul suprafetelor vitrate, de-abia apoi geamurile propriu-zis. Daca se procedeaza astfel, murdaria va adera mult mai greu din nou la geamuri. Pont suplimentar: geamurile se curata cel mai bine cu hartie de ziar. Buretii speciali si pielea de caprioara trebuie spalati temeinic, in caz contrar, la interior se acumuleaza treptat uleiuri minerale depe sticla, ce conduce la o curatare inadecvata a geamurilor daca acesti bureti sunt insuficient de bine limpeziti.
4. Costurile sub control
De la Sibiu la Bucuresti, 17 lei. Poate este o suma neglijabila, fiind vorba de 273 km. Atata doar ca nu e vorba despre costuri cu carburantul, ci de amestecul dintre apa si concentrat de spalare parbriz, cu protectie impotriva inghetului de pana la -20 Grade. In conditii de drumuri murdare, parbrizul trebuie curatat temeinic la fiecare 2 kilometri. "Dusul" acesta poate deveni unul extrem de costisitor. De risipa facuta de düzele de spalare se face responsabil producatorul marcii de automobile, prin reglajul pompei de alimentare cu lichid de spalare. O adevarata risipa este spalarea concomitenta a farurilor, necesara si suficienta fiind o spalare a farurilor la a patra spalare a parbrizului.
5. Uscarea autoturismului
In cazul in care geamurile se aburesc in mod continuu, apare situatia extrema: depuneri de gheata la interior din cauza condensului. Un caz clar de infiltratii de apa in habitaclu. Primul pas este identificarea punctului de intrare, fiindca apa intra picatura cu picatura si se depune in cel mai coborat punct. Zonele-problema sunt: chederele usilor si ale portbagajului, punctele de acces ale cablurilor din habitaclu catre/dinspre motor sau dinspre portbagaj catre stopuri. Garniturile corodate trebuie inlocuite, iar pentru punctele de trecere a cablurilor se poate folosi cu incredere silicon transparent (Bison, de exemplu). Daca ati schimbat singuri boxele montate pe portiere, este posibil ca la remontarea panourilor, garniturile sa nu fi fost stranse suficient, motiv pentru care s-au slabit, permitand infiltrarea apei in habitaclu. Aici se poate utiliza banda izolatoare pentru cabluri electrice. Deasemenea, mai trebuie controlate si scurgerile de sub usi. Daca acestea sunt infundate sau pline cu murdarie, se aduna apa in interior. Daca umezeala este prezenta in portbagaj, pe langa chedere si garniturile stopurilor trebuie verificate punctele cele mai de jos ale portbagajului pentru urme de coroziune/caroserie perforata.
Sprayurile impotriva condensului sunt o solutie nerecomandata, datorita faptului ca desi indeparteaza gheata, prin stergere se creeaza o pelicula uleioasa care ingreuneaza vizibilitatea.
6. Incalzirea corecta
Caldura indeparteaza umiditatea de pe geamuri. Motivul: aerul cald inmagazineaza umiditatea mai rapid decat cel rece. Suplimentar: incalzirea trebuie data la maximum, düzele deschise complet si orientate catre geamuri si parasolarele coborate. Circuitul de aer este astfel fortat sa se scurteze si o parte a aerului cald este reorientat catre parbriz. Daca düzele sunt inchise, fluxul de aer indreptat catre parbriz sporeste considerabil. In cazul temperaturilor peste 5 Grade: Klima pornita, astfel se absoarbe suplimentar umiditate. Daca temperatura aerului este mai coborata, smecheria nu mai functioneaza fiindca majoritatea instalatiilor isi sisteaza functionarea.
7. Curatarea exterioara
Lumina difuza orbeste. Vinovati pentru aparitia ei sunt farurile masinilor din sens invers sau zgarieturile fine si murdaria de pe propriul parbriz. In cazul luminilor de pe contrasens ajuta concentrarea pe linia continua din dreapta benzii de rulare, insa impotriva murdariei ajuta doar o curatare temeinica. Murdaria rezistenta se indeparteaza cu polish pentru geamuri. Atentie: nu apasati prea tare. Pot aparea zgarieturi circulare care sunt la fel de periculoase in dispersia luminii. La oprirea la benzinarii se curata si chederele exterioare, pelanga suprafata de sticla.
8. Ingrijirea stergatoarelor
Nimic nu este mai enervant decat condusul pe vreme rea cu stergatoare proaste. Cauza este adesea un defect al lamelei stergatorului, care cauzeaza liniute in apa indepartata. Lamela imbatraneste, pe ea apar fisuri, oboseste. Singurul remediu este inlocuirea. In cazul defectelor minore ajuta o "re-intinerire" prin frecarea longitudinala cu smirghel (sandpapir) fin, care poate fi procurat de la magazinele DIY. Pe de alta parte, adesea lamela este doar murdara. In aceasta situatie, curatarea se face cu lichid de curatat geamul si cu o carpa curata. Daca in urma operatiunilor descrise mai sus, stergatorul functioneaza incorect, este necesara retensionarea arcului bratului, operatiune care poate fi dusa la bun sfarsit intr-un service cu scule profesionale.
Doar stergatoarele nu au nici o sansa in fata geamurilor murdare. In cazul autoturismelor mai vechi, düzele adesea spritzuie prea putina apa, motiv pentru care acestea pot fi inlocuite cu unele noi, care chiar daca sunt de alt tip, pot fi usor adaptate. Merita deasemenea sa fie schimbate si conductele de alimentare, care pot fi procurate la metru de la magazinele DIY (Praktiker, Brico Store, s.a.), si in unele cazuri, chiar si schimbarea pompei de alimentare. Aceste schimbari vor asigura un jet de apa corespunzator pe parbriz.
2. Incalzirea lichidului pentru parbriz
Apa calda pe timpul iernii prezinta doua avantaje importante: puterea de curatare a aditivilor de curatare creste semnificativ si dezghetarea parbrizului se petrece considerabil mai rapid. Sistemele simple folosesc in acest scop un motor. Un incalzitor electric livreaza chiar si dupa cateva secunde apa calda. Alte variante: düze incalzite sau vas de alimentare cu pre-incalzire. Costuri de montaj: aprox. 170 EUR.
3. Curatarea geamurilor
Nicotina sau evaporarea apei din materialele plastice (scaune, mochete, etc.) cauzeaza depuneri unsuroase pe partea interioara a geamurilor. Rezultat: la apusul/rasaritul soarelui sau in cazul sofatului pe timp de noapte, vizibilitatea este serios afectata. In cazul unei curatari interioare dar si exterioare, se curata intai in jurul suprafetelor vitrate, de-abia apoi geamurile propriu-zis. Daca se procedeaza astfel, murdaria va adera mult mai greu din nou la geamuri. Pont suplimentar: geamurile se curata cel mai bine cu hartie de ziar. Buretii speciali si pielea de caprioara trebuie spalati temeinic, in caz contrar, la interior se acumuleaza treptat uleiuri minerale depe sticla, ce conduce la o curatare inadecvata a geamurilor daca acesti bureti sunt insuficient de bine limpeziti.
4. Costurile sub control
De la Sibiu la Bucuresti, 17 lei. Poate este o suma neglijabila, fiind vorba de 273 km. Atata doar ca nu e vorba despre costuri cu carburantul, ci de amestecul dintre apa si concentrat de spalare parbriz, cu protectie impotriva inghetului de pana la -20 Grade. In conditii de drumuri murdare, parbrizul trebuie curatat temeinic la fiecare 2 kilometri. "Dusul" acesta poate deveni unul extrem de costisitor. De risipa facuta de düzele de spalare se face responsabil producatorul marcii de automobile, prin reglajul pompei de alimentare cu lichid de spalare. O adevarata risipa este spalarea concomitenta a farurilor, necesara si suficienta fiind o spalare a farurilor la a patra spalare a parbrizului.
5. Uscarea autoturismului
In cazul in care geamurile se aburesc in mod continuu, apare situatia extrema: depuneri de gheata la interior din cauza condensului. Un caz clar de infiltratii de apa in habitaclu. Primul pas este identificarea punctului de intrare, fiindca apa intra picatura cu picatura si se depune in cel mai coborat punct. Zonele-problema sunt: chederele usilor si ale portbagajului, punctele de acces ale cablurilor din habitaclu catre/dinspre motor sau dinspre portbagaj catre stopuri. Garniturile corodate trebuie inlocuite, iar pentru punctele de trecere a cablurilor se poate folosi cu incredere silicon transparent (Bison, de exemplu). Daca ati schimbat singuri boxele montate pe portiere, este posibil ca la remontarea panourilor, garniturile sa nu fi fost stranse suficient, motiv pentru care s-au slabit, permitand infiltrarea apei in habitaclu. Aici se poate utiliza banda izolatoare pentru cabluri electrice. Deasemenea, mai trebuie controlate si scurgerile de sub usi. Daca acestea sunt infundate sau pline cu murdarie, se aduna apa in interior. Daca umezeala este prezenta in portbagaj, pe langa chedere si garniturile stopurilor trebuie verificate punctele cele mai de jos ale portbagajului pentru urme de coroziune/caroserie perforata.
Sprayurile impotriva condensului sunt o solutie nerecomandata, datorita faptului ca desi indeparteaza gheata, prin stergere se creeaza o pelicula uleioasa care ingreuneaza vizibilitatea.
6. Incalzirea corecta
Caldura indeparteaza umiditatea de pe geamuri. Motivul: aerul cald inmagazineaza umiditatea mai rapid decat cel rece. Suplimentar: incalzirea trebuie data la maximum, düzele deschise complet si orientate catre geamuri si parasolarele coborate. Circuitul de aer este astfel fortat sa se scurteze si o parte a aerului cald este reorientat catre parbriz. Daca düzele sunt inchise, fluxul de aer indreptat catre parbriz sporeste considerabil. In cazul temperaturilor peste 5 Grade: Klima pornita, astfel se absoarbe suplimentar umiditate. Daca temperatura aerului este mai coborata, smecheria nu mai functioneaza fiindca majoritatea instalatiilor isi sisteaza functionarea.
7. Curatarea exterioara
Lumina difuza orbeste. Vinovati pentru aparitia ei sunt farurile masinilor din sens invers sau zgarieturile fine si murdaria de pe propriul parbriz. In cazul luminilor de pe contrasens ajuta concentrarea pe linia continua din dreapta benzii de rulare, insa impotriva murdariei ajuta doar o curatare temeinica. Murdaria rezistenta se indeparteaza cu polish pentru geamuri. Atentie: nu apasati prea tare. Pot aparea zgarieturi circulare care sunt la fel de periculoase in dispersia luminii. La oprirea la benzinarii se curata si chederele exterioare, pelanga suprafata de sticla.
8. Ingrijirea stergatoarelor
Nimic nu este mai enervant decat condusul pe vreme rea cu stergatoare proaste. Cauza este adesea un defect al lamelei stergatorului, care cauzeaza liniute in apa indepartata. Lamela imbatraneste, pe ea apar fisuri, oboseste. Singurul remediu este inlocuirea. In cazul defectelor minore ajuta o "re-intinerire" prin frecarea longitudinala cu smirghel (sandpapir) fin, care poate fi procurat de la magazinele DIY. Pe de alta parte, adesea lamela este doar murdara. In aceasta situatie, curatarea se face cu lichid de curatat geamul si cu o carpa curata. Daca in urma operatiunilor descrise mai sus, stergatorul functioneaza incorect, este necesara retensionarea arcului bratului, operatiune care poate fi dusa la bun sfarsit intr-un service cu scule profesionale.
Similar topics
Create an account or log in to leave a reply
You need to be a member in order to leave a reply.
Page 1 of 1
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum